Klumme afMarcus Rubin

Kronikredaktør

I gamle dage klarede man sig uden udråbstegn. Man skulle tænke sig om, inden man skrev. Alt det, som de sociale medier har vendt på hovedet. Gid 2023 blev året, hvor der kom lidt mere eftertanke ind i den offentlige samtale, skriver Marcus Rubin i denne Signatur.

Marcus Rubin: Min datter fik en skrivemaskine til jul. Et manglende skrifttegn satte tankerne i gang

Lyt til artiklen

Til jul fik min datter en skrivemaskine. En gammeldags skrivemaskine, en smuk Triumph Gabrielle Automatic-skrivemaskine fra 1980. Det var et stort ønske, og efter at jeg har siddet på gang med Herbert Pundik i årevis og hørt hans legendariske klapren på skrivemaskinerne, var det et ønske, som jeg var meget glad for at kunne opfylde.

Da gaven blev pakket ud, skulle den naturligvis prøves, og det viste sig hurtigt, at man skulle vænne sig til at skrive på sådan en gammeldags helt manuel fætter. Men det gik, det var sjovt, og her i juledagene har jeg også selv sneget mig ind på pigeværelset for at sidde og skrive lidt.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her