0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Lars Løkkes regering gør Danmark mindre, end vi behøver være

I det nye århundrede er respekten for den diplomatiske professionalisme styrtdykket. Udenrigsministeriet har stået til bureaukratiske bøllebank og besparelser.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Tegning. Per Marquard Otzen

Bo Lidegaard
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Bo Lidegaard
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

I 1984 blev jeg ansat i Udenrigsministeriet. Jeg var ung, overrasket – og helt uforberedt på, hvad det betød. Glansen var allerede pillet af det hæderkronede gamle ministerium, som fra spredte kontorer tæt ved magtens centrum var flyttet ud i den nye brutalistiske bygning på Christianshavn, en massiv betonklods i 6 etager med minimalt udsyn og mindre lysindfald. Så kunne de lære det, diplomaterne.

Mine fordomme fejlede ikke noget, og de blev hurtigt bekræftet. Jeg tænkte, at her ville jeg ikke henslæbe mit liv. Ministeriet var mest befolket af mænd, der gik i habit med stramt bundet slips og med dæmpet stemme talte om kontorchefe