Hvordan kan vi tillade et uddannelsessted med 40.000 studerende ikke at uddanne?

Lyt til artiklen

Københavns Universitet er, med sine 40.000 studerende, landets største universitet. Det burde betyde at det også var landets bedste. Desværre er mit indtryk, at KU kun er det bedste på et eneste afgørende punkt: beliggenhed.

Selvom jeg muligvis ikke ved, alt hvad der er værd at vide om Københavns Universitet ved jeg dette: Det er det vigtigste at gøre det godt for de studerende. Der er sparet på stolene, på computer- og printerrum, på stikkontakter, på administrationen, på studievejledningen, på eksamensvejledningen, på de mundtlige eksamener, på undervisningstiden! Alle dem der har prøvet at sidde i vindueskarmen en hel undervisning ved hvad jeg taler om. Dem som er blevet stillet videre til kontoransat nr. 3., som siger ”Jeg ved det ikke, og jeg ved ikke hvem der ved det”, og dem som får 15 minutters vejledning til en 15 ECTS (et kvart årsværk) eksamen.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her