Kære hippier, blomsterbørn og 68'ere - den borgerlige unge mand skylder jer en tak

Lyt til artiklen

Har I ikke opdraget jeres børn til at nyde uden at yde, præcis som jer selv? Mangler jeres børn ikke kæft, trit og retning, nøjagtig som deres forældre? Og er det ikke åbenlyst, at ungerne flytter fra bofællesskabet og bliver borgerlige, så snart de er store nok til at tænke selv? Måske, men undervejs har I givet os holdninger og værdier med på vejen, som er svære at finde i resten af det danske samfund, og derfor er jeg, selvom jeg er hoppet af til højrefløjen, jer en tak skyldig.

Jeg studerer på Copenhagen Business School. Jeg har skrevet taler og kronikker for flere konservative politikere, der aldrig er blevet valgt, og mit arbejde drejer sig først om fremmest om store, multinationale, usympatiske virksomheder. Det lå ikke ligefrem i kortene, da jeg kom til verden på Fredericia Sygehus for 21 år siden.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her