Disse ' babies' er en betegnelse for en modelspires nuttede stritører, finder jeg ud af. Og det kan tilsyneladende ikke formuleres anderledes, hvis du er dommer i Danmarks næste Top Model.
Lad mig lige slå det fast: jeg er sprognørd - ikke sprogromantiker. Jeg har for længst accepteret, at det danske sprog formes hele tiden i takt med globaliseringen. Selv er jeg vokset op med både computer, jeans og reality-shows. Det er altså ikke tale om en desperat nostalgisk dvælen ved det danske sprog, når mine ører vrider sig foran tv-skærmen. Men de vrider sig, gør de, når Uffe Buchard i Danmarks næste Top Model konstaterer, at det kun er enkelte stjerner der ' sparkler' og Caroline Fleming, programmets overdommer, synes at en deltager har en ' maturity', som er så ' beyond' hendes alder. Jeg kan ikke lade være med at spekulere på, hvad denne overdrevne anglisering af sproget skal til for? Som offer i den sproglige krydsild kan jeg i hvert fald konstatere, at en time i selskab med Top Model, har accelereret nedbrydningen af mit danske sprogdepot.