Kronik afChristoffer Fauerby Rewitz

journalist

Alkohol blev min måde at eksistere på i det samfund, der ikke anerkendte kognitiv forskellighed. Måske var misbrug ikke blevet en del af mit liv, hvis vi havde fået styr på sammenhængen mellem autisme og adhd tidligere.

Måske var misbrug ikke blevet en del af mit liv, hvis vi havde fået styr på sammenhængen mellem autisme og adhd tidligere

Lyt til artiklenLæst op af Christoffer Fauerby Rewitz
13:24

Kuglepennens kradsen skar gennem den tunge luft i et slidt rum på Augustenborg Slot, der fra 1932 til 2015 agerede som et psykiatrisk hospital, der med sine lange gange og låste døre forsøgte at tæmme sindets mange storme, indtil det selv måtte overgive sig til tidens gang og lukke ned.

Udenfor lurede sommeren i senforåret, vi skrev 2011 i kalenderen, jeg var 15 og gik i 1.g; alt var godt, skulle man tro. Men mine tanker var et kaos, jeg ikke kunne styre – en uro, der pressede sig på som vinden mod de gamle vinduer.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her