Kronik afSimon Hjortdal

Musiker, antikvar

Jeg ved i dag, at det ikke er nok med en slankere krop, hvis jeg vil være glad. Men jeg må også være ærlig: Det er nemmere for mig at praktisere selvaccept, når jeg ikke samtidig kæmper med de fysiske ubehag og den sociale usynlighed, der nogle gange følger med at være tyk.

Min tykke krop forhindrede mig i at springe ud og have sex med andre

Lyt til artiklen

Min hofte stikker lidt. Det er en kærlig påmindelse. Mit højre knæ er generelt ømt. Jeg har cyklet flere tusind kilometer på Københavns gader, og jeg er i midten af 30’erne.

Jeg er så småt begyndt at mærke kroppen svare igen med sine små signaler, og min vægt hjælper ikke på det. For ikke så længe siden var jeg tæt på at være lige så tyk som dengang, jeg luntede med langt og krøllet hår i vinden på mit provinsgymnasium. Dengang var jeg en høj og ret buttet provinshippie fra 00’erne, med skæg rundt om munden ligesom ham Nickelback forsangeren.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her