Vi opfordrer unge kvinder til at tage sig sammen, og det er fint nok. Det har jeg selv gjort. Men vi bliver også nødt til at se nærmere på, hvad det er ved samfundet, der gør, at så mange af os mistrives.

Lone Frank siger, at vi unge kvinder bare skal tage os sammen. Men der er noget, hun har overset

Animation: Tomas Østergren. Grafik: Pixabay / Pexels.com
Lyt til artiklen

Jeg skriver det her fra mit værelse en tidlig morgen. Klokken er 5.30, og jeg er stået op i erkendelse af, at jeg ikke kan sove længere og at der ikke er nogen pointe i at prøve mere. Jeg sover ofte dårligt om natten, fordi jeg med mine kun 22 år har krudt i røven og ikke føler mig specielt træt, når jeg går i seng – fordi jeg ikke laver særlig meget for tiden. I hvert fald ikke tilnærmelsesvis så meget, som jeg plejede at lave.

Jeg har nemlig brugt de seneste fem måneder på at komme mig over en stresssygemelding, som jeg fik tilbage i oktober. Det gør mig til en af de mange unge vestlige kvinder, som er overrepræsenteret i statistikkerne om mistrivsel.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her