Få avisen i weekenden og fuld digital adgang for 199 kr./md. i op til 6 måneder.

Kronik afEvaloa Schou

Evaloa Schou er kropsterapeut og underviser i traumeinformeret kropsterapi. Hun er forfatter til bogen »Traumer – kroppen husker det, sindet har glemt« på Gads Forlag.

Der findes små fortællinger om menneskelig adfærd overalt omkring os. Det eneste, det kræver, er, at vi kigger op. Vi skal blive bedre til at se, sanse og være i vores krop.

Da mit barn blev lagt op på mit bryst efter operationen, begyndte min krop at ryste voldsomt. Det lærte mig en vigtig ting om krop og bevidsthed

Lyt til artiklen

Jeg går næsten dagligt samme tur gennem byen, ud over markerne og ind i skoven, hvor vi bor.

Her møder jeg jævnligt en ældre kvinde, jeg kender. Hun går tur med sin hund. Hun stopper flere gange op undervejs. Kigger ud over landskabet. Orienterer sig mod lydene og bevægelserne omkring sig. Hun er hele tiden i kontakt med hunden og terrænet – gennem kroppen. Hun ser haren, der løber over marken, og ved, at musvågen bor i skoven mod vest.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her