0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Ekstremistiske forskere undergraver folkeskolen

Et ensidigt fokus på 'det, som virker' risikerer at blive et fatalt slag mod den almene dannelse, som er folkeskolens hjørnesten.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Per Folkver (arkivfoto)
Foto: Per Folkver (arkivfoto)

Folkeskolen. De kommende lærere skal kun lære, 'hvad der virker' i skolen, dvs. hvad der er de bedste undervisningsmetoder i forskellige fag, for at gøre dem til nyttige soldater i konkurrencesamfundet, men ikke, hvad der må virke i samfundet, hvis et folk skal kunne bestå som demokratisk folk, skriver dagens kronikør.

Kroniken
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne)