Kronik afMads Philipsen

Mads Philipsen er underviser i faget ’Europa brænder’ på Krogerup Højskole og cand.mag. i internationale udviklingsstudier

Vi står i en global brydningstid, når det gælder klima, international politik og ulighed. EU er det bedste bud for Danmark for at påvirke udviklingen. Derfor er det afgørende at tage stilling og stemme ved dagens valg til Europa-Parlamentet.

Underviser i 'Europa Brænder': Stem i dag. Europa har aldrig været vigtigere

Lyt til artiklen

Aldrig har jeg elsket vores gamle jord mere end i disse sidste år (…), aldrig har jeg håbet mere på europæisk enighed, aldrig har jeg troet mere på dets fremtid end dengang, hvor vi mente at øjne en ny morgenrøde. Men i virkeligheden var det skæret fra verdensbranden, der nærmede sig«.

Sådan skrev den østrigske forfatter Stefan Zweig i 1942, kort tid inden han og hans kone begik selvmord i deres hjem i Brasilien i afmagt og frustration over verdens tilstand.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her