0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Danmarks EU-politik ligger fuldkommen i ruiner

Danmark har et valg. Vi kan vælge at melde os ind i kampen for at fremme vores synspunkter internationalt og for en bedre verden ved at maksimere vores indflydelse i EU, eller vi kan vælge at sætte os på sidelinjen og uden for indflydelse. Valget burde være enkelt.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Thomas Borberg
Foto: Thomas Borberg

Det er kortsigtet og dumt, at Danmark kæmper mod EUs storstilede planer om fælles gæld og støtte til de hårdest ramte lande under coronakrisen.

Kroniken
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kroniken
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Dagen før valget til Europa-Parlamentet sidste år gjorde jeg mig i Politikens Kronik (25.5. 2019: Danmark må opruste massivt i EU) til talsmand for, at det var i dansk national interesse at investere på alle niveauer i at fremme danske synspunkter i EU-samarbejdet som det uden sammenligning vigtigste internationale samarbejde, vi er med i, og jeg beklagede, at det ikke syntes at være højt prioriteret for danske regeringer og myndigheder.

Nu, et år efter, et valg senere, en ny regering rigere, med en britisk udmeldelse gennemført og en lammende coronakrise over os, må man desværre konstatere, at dansk EU-politik er endnu mere uklar og vaklende end under den tidligere regering.

Det kan faktisk med en vis rimelighed påstås, at Danmark lige nu har den svageste og mest slingrende EU-politik, siden vi i 1973 blev medlem af EF.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce

Læs mere