0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Det svære liv som småbørnsfamilie: Jeg kan huske, at der var en, der sagde, at hun havde stået ude på altanen og haft lyst til at springe ud. Hun var alene med sit barn

Det er en stor omvæltning af få børn og for nogle kan det føre til en krise. Vi skal væk fra tabuiseringen og kassetænkningen så de familier, der har behov kan få hjælp.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Martin Lehmann
Foto: Martin Lehmann
Kroniken
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kroniken
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Jeg synes egentlig, at ildebranden startede, nærmest da han blev født. Hele illusionen om det hyggelige, som vi havde talt om, blev slået i stykker. Jeg var helt ensom«.

Sådan beskriver Maja den første tid som mor. Det er en stor omvæltning at blive forælder, og det er startskuddet til en ny livssituation, som for mange viser sig at indebære en uventet sårbarhed.

Men for nogle – som Maja – viser den nye situation sig at være så svær, at de har brug for hjælp, og selv om der findes en lang række tilbud fra både kommuner og ngo’er, er der mange familier, som ikke får støtte.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce