Det svære liv som småbørnsfamilie: Jeg kan huske, at der var en, der sagde, at hun havde stået ude på altanen og haft lyst til at springe ud. Hun var alene med sit barn
Catja Nilsson er antropolog. Johanne Staugaard Johansen er etnolog. De er henholdsvis manager og direktør i Maple.
Det er en stor omvæltning af få børn og for nogle kan det føre til en krise. Vi skal væk fra tabuiseringen og kassetænkningen så de familier, der har behov kan få hjælp.
Det svære liv som småbørnsfamilie:Jeg kan huske, at der var en, der sagde, at hun havde stået ude på altanen og haft lyst til at springe ud. Hun var alene med sit barn
Lyt til artiklen
Henter...
Jeg synes egentlig, at ildebranden startede, nærmest da han blev født. Hele illusionen om det hyggelige, som vi havde talt om, blev slået i stykker. Jeg var helt ensom«.
Sådan beskriver Maja den første tid som mor. Det er en stor omvæltning at blive forælder, og det er startskuddet til en ny livssituation, som for mange viser sig at indebære en uventet sårbarhed.
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.