0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Corona er som et lakmuspapir, der slår ud på social ulighed – også i Danmark

Hvis vi tør give reel indflydelse og ansvar til børn og unge med minoritetsetnisk baggrund, kan idrætsfællesskaber være med til at bryde den sociale ulighed.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Ivan Boll
Foto: Ivan Boll

Idræt er vejen til et godt socialt fællesskab for mange børn og unge. Men der er behov for alternativer til den klassiske danske form for foreningsbaseret idræt. Det kan udelukke udsatte grupper.

Kroniken
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kroniken
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

I sidste uge tog jeg kontortelefonen. Indrømmet … det gør jeg sjældent. Men på grund af coronaforrykkelser på kontoret sad jeg lige dér ved telefonen.

Det var en ung mand, der ringede. Han har været frivillig fodboldtræner i Gellerupparken, og han havde mistet sit diplom for indsatsen. Han skulle bruge det til en ansøgning til et job – kunne vi ikke nok sende ham et nyt?

Samtalen var en reminder for mig om, hvor meget det betyder for rigtig mange unge at kunne styrke deres ansøgninger til job og uddannelse med en anerkendelse for deres engagement – i det her tilfælde som frivillig træner og rollemodel.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce