Kronik afJokum Rohde

Jokum Rohde er dramatiker og forfatter

At have premiere og spille et stykke, som der er lagt måneders hårdt arbejde i, for tomme sale er hårdt for sjælen. Men nødvendigt for at få hjælpepakkerne. Rapport fra et kulturår i coronaens tegn.

Det kommende rige

Lyt til artiklen

Jeg var ude at spadsere med min ven digteren forleden. Under armen havde hun sin nyeste digtsamling, et værk af stor ambition, hed det sig, et værk, hun havde skrevet på længe. Flere års arbejde, ja, hendes unge livs samlede tænkning og tekniske slid med sproget var gået ind i de 120 sider, skjult bag det mageløse bogomslag om ’Det kommende rige’.

Idet det på alle måder var en fejringens begivenhed, denne hendes udgivelsesdag, undrede hendes sagtmodighed mig så meget desto mere. Planen var, at vi gik denne tur sammen gennem København hen ad eftermiddagen, og så om aftenen skulle vi ind og se mit nye teaterstykke, der havde spillet et godt stykke tid i et af byens teatre.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her