Få avisen leveret hver lørdag for kun 99 kr.

Ekstra Bladet stinker af billig mandeparfume

Lyt til artiklen

Så tager vi den én gang til for en (heteroseksuel?) mandsperson ved navn prins Knud: Ekstra Bladets sexkøbsannoncer, som jeg skrev om i mit seneste blogindlæg fra den 22. maj, dækker med stor sandsynlighed over både handlede kvinder og mindreårige. Derfor bør annoncerne forbydes – eller som minimum underlægges klare, restriktive krav angående hvad og hvem der annonceres for. Og staten bør i den forbindelse grundigt overveje hvorvidt den årlige mediestøtte til avisen på omkring 10 millioner kroner bør inddrages, indtil det kommer til at ske.

I går aftes deltog jeg i en debat i DR 1’s Aftenshowet, hvor jeg diskuterede pointerne i mit indlæg med Ekstra Bladets chefredaktør Poul Madsen. Jeg refererede blandt andet til en situation fra 2006, hvor Fagbladet 3F indrykkede en række fiktive annoncer i Ekstra Bladet for purunge, handlede kvinder. En af dem var en litauisk ”sexprinsesse” ved navn Tanya.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her