Ekstra Bladet stinker af billig mandeparfume

Lyt til artiklen

Så tager vi den én gang til for en (heteroseksuel?) mandsperson ved navn prins Knud: Ekstra Bladets sexkøbsannoncer, som jeg skrev om i mit seneste blogindlæg fra den 22. maj, dækker med stor sandsynlighed over både handlede kvinder og mindreårige. Derfor bør annoncerne forbydes – eller som minimum underlægges klare, restriktive krav angående hvad og hvem der annonceres for. Og staten bør i den forbindelse grundigt overveje hvorvidt den årlige mediestøtte til avisen på omkring 10 millioner kroner bør inddrages, indtil det kommer til at ske.

I går aftes deltog jeg i en debat i DR 1’s Aftenshowet, hvor jeg diskuterede pointerne i mit indlæg med Ekstra Bladets chefredaktør Poul Madsen. Jeg refererede blandt andet til en situation fra 2006, hvor Fagbladet 3F indrykkede en række fiktive annoncer i Ekstra Bladet for purunge, handlede kvinder. En af dem var en litauisk ”sexprinsesse” ved navn Tanya.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her