0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Den danske drøm vil redde dig, Özlem

Du tror, at du er din egen lykkes smed. Men du tager fejl, skriver Özlem Cekic i et brev til sig selv som 13-årig.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Dengang. Özlem var 10 år, da familien Cekic flyttede til Danmark og bosatte sig på Vesterbro i København. Her er hun i Tivoli med sin bror og mor for første gang. Privatfoto

Özlem Cekic
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Özlem Cekic
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Kære Özlem

For nogle måneder siden havde du fødselsdag – du blev 13 år. Jeg ved, der er mange ting, som plager dig. Din største frygt er angsten for, at du aldrig bliver til noget, selv om mange fortæller dig det modsatte.

Min fødselsdagsgave til dig er historien om, at det lykkedes! Du bliver til noget. Du bliver godt nok ikke nødhjælpsarbejder i Afrika, som du tavst drømmer om lige nu, men du opnår blandt andet at få studenterhue, selv om du om et par år kun bliver betragtet som ’måske egnet’.

Mit første råd til dig er derfor: Lyt til dem, der taler dig op og ikke ned.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage

Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.

Læs videre nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter