Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Tegning. Per Marquard Otzen

Tegning. Per Marquard Otzen

Peter Skaarup
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Justitsminister må opløse Grimhøjmoskeen

Politikere fra alle fløje kritiserer Grimhøjmoskeen, men hvornår træder regeringen i karakter?

Peter Skaarup
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Politikere fra alle fløje udtrykte tirsdag aften deres forargelse efter DR-programmet 'Den fordømte moské', hvor det endnu en gang blev skåret ud i pap for den danske befolkning hvor ekstreme holdninger, der verserer i Grimhøjmoskeen.

På trods af at formanden, Oussama El-Saadi, uden at tøve udtalte, at han både støtter Islamisk Stat i deres kamp for et verdensomspændende kalifat, og på trods af, at han i bedste sendetid hyldede selvmordsbombere, så kunne han alligevel læne sig tilbage, grine smørret og påstå, at han kender de danske regler som siger, at man ikke kan lukke moskeen på grund af Grundlovens paragraf 67 om, at alle har ret til at samles og dyrke Gud.

Er det ikke et brud på den offentlige orden, at man hylder en terrorbevægelse, der i disse tider halshugger, voldtager og lemlæster tusindvis af civile?

Jeg mener at det er på tide, at Folketingets øvrige partier får øjnene op for at Grimhøjmoskeen ikke længere kan gemme sig bag denne paragraf. I det følgende vil jeg opstille nogle eksempler på hvorfor jeg mener, at vi sagtens kan få lukket moskeen.

I Grundlovens paragraf 67 står der følgende:

»Borgerne har ret til at forene sig i samfund for at dyrke Gud på den måde, der stemmer med deres overbevisning, dog at intet læres eller foretages, som strider mod sædeligheden eller den offentlige orden«.

I Grimhøjmoskeen foregår mange ting, der strider imod den offentlige orden. Er det ikke et brud på den offentlige orden, at man hylder en terrorbevægelse, der i disse tider halshugger, voldtager og lemlæster tusindvis af civile?

Er det ikke et brud på den offentlige orden at modarbejde demokratiet? Det mener jeg, at det er.

Samtidig kan ingen vel være i tvivl om, at Grimhøjmoskeen i den grad overtræder Grundlovens paragraf 78 stk. 2, hvor der står følgende:

Det kan simpelthen ikke være rigtigt, at der i Danmark eksisterer en sammenslutning som Grimhøjmoskeen, der bevidst forsøger at knække det Danmark, vi kender

»Foreninger, der virker eller søger at opnå deres mål ved vold, anstiftelse af vold eller lignende strafbar påvirkning af anderledes tænkende, bliver at opløse ved dom«.

Det kan simpelthen ikke være rigtigt, at der i Danmark eksisterer en sammenslutning som Grimhøjmoskeen, der bevidst forsøger at knække det Danmark, vi kender.

Deres mål er at indføre en islamisk stat, hvor kvinder ikke er synlige i samfundet, hvor homoseksuelle skal stenes og hvor demokrati skal afskaffes.

Politikerne fra alle fløje har travlt med at kritisere Grimhøjmoskeen. Men vil de træde i karakter for at standse denne trussel mod Danmark? Det tvivler jeg meget på.

Justitsministeren må leve op til sit embede - for Danmarks bedste

Når der er en forening, der overtræder Grundloven, som Grimhøjmoskeen gør det, så har Justitsministeren mulighed for at opløse foreningen ved lov. Efterfølgende vil der blive rejst en sag, hvor domstolene skal konstatere, om foreningen strider mod Grundloven.

Når regeringen i denne sag gemmer sig og siger, at de ikke kan stille noget op, er det simpelthen ikke rigtigt.

Jeg mener, at justitsminister Mette Frederiksen skal leve op til den forpligtelse, som hun har i denne sag. Hun må opløse Grimhøjmoskeen og få rejst en sag ved domstolene. Hvis vi tier denne sag ihjel og forsøger at negligere problemerne, sætter vi Danmark i fare.

Justitsministeren må leve op til sit embede – for Danmarks bedste.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden