Vi har uendelige muligheder for filmhygge. Alligevel ender det ofte som et moderne mareridt.

Mette Mølbak: Så skal der hygges! Men valg af fredagsfilm er en feriegyser

Et simpelt valg af film til fredagshyggen afslører det senmoderne menneskes frustration over at have så mange valg, skriver Mette Mølbak.  Arkivtegning  Philip Ytournel
Et simpelt valg af film til fredagshyggen afslører det senmoderne menneskes frustration over at have så mange valg, skriver Mette Mølbak. Arkivtegning Philip Ytournel
Lyt til artiklen

Så skal der feriehygges. Sommerferien er i gang, min søn og jeg er alene, og vi skal selvfølgelig sidde i sofaen og se en film. Jeg skæver over til rækken af dvd-film i bogreolen, som vi af sentimentale grunde stadig har i huset, men ikke har noget at afspille på. I dag har vi til gengæld to streamingtjenester, vi betaler for, en inkluderet i vores telefonabonnement plus det løse. Sikke et uendeligt slaraffenland af muligheder. Men ofte udvikler filmhyggen sig til et begyndende mareridt.

Først skal vi vælge streamingtjeneste. Skal det være HBO, Netflix eller Disney Plus? Klikke frem og tilbage med aggressive forslag, der popper op på Netflix. En ny film ser interessant ud. Den trender som nr. 6 i dag. Lad os prøve den, siger jeg uden at ane mere om den, end at den er populær.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her