Jeg vil leve et liv uden at skjule mig. Jeg vil fandeme have retten og modet til at stå ved den person, jeg elsker, skriver Jesper Hølge-Hazelton i denne Signatur.

Signatur: Jeg afviste at holde min kæreste i hånden i min barndomsby. Nu skammer jeg mig

Arkiv tegning Claus Nørregaard
Arkiv tegning Claus Nørregaard
Lyt til artiklen

Jeg skammer mig normalt ikke over, hvem jeg er, eller hvem jeg vælger at elske. Men da jeg for nylig besøgte min barndomsegn, Vestsjælland, med min kæreste, genoplevede jeg følelser, som jeg ikke har forholdt mig til i mange år. Da min kæreste forsøgte at tage min hånd, afviste jeg ham. Jeg turde ikke holde ham i hånden. Jeg turde især ikke der i Slagelse midtby.

Det overraskede mig, at de fysiske omgivelser, der har dannet kulisse for mine grå teenageår, stadig kan gøre mig utilpas. Jeg havde håbet på, at jeg kunne vende tilbage og være en åben bøsse, som mit indre barn kunne være stolt af. I stedet blev jeg konfronteret med min egen usikkerhed, og mit selvbillede som en relativt selvsikker ung bøsse i midten af 20’erne begyndte at krakelere. Pludselig var jeg bange for, at jeg i de samme kulisser igen skulle høre nogen råbe ’bøsse’ efter mig. Og værst tænkeligt: efter mine kæreste. At jeg, og ham jeg elsker, igen skulle føle os forkerte, fordi vi elsker en anden mand.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her