0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Nyhed – quiz mod Politikens redaktion i JuledystenTag quizzen

    Alt om De fyrede

Få danskere gider skifte leverandør af strømmen til stikkontakten i hjemmet

Der er ikke mange penge at hente, hvis man indhenter tilbud fra forskellige elselskaber. Branchen giver indviklede regler skylden.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Thomas Borberg
Foto: Thomas Borberg
Forbrug og liv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Forbrug og liv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Hvis du ikke har tænkt på at skifte elselskab for nylig, er du helt normal. Kun 5 procent af danskerne skiftede elselskab i 2017 – trods selskabernes massive marketingindsats.

Det er faktisk færre end to år tidligere, hvor 7 procent af elkunderne i 2015 skiftede leverandør af strøm, viser tal fra brancheorganisationen Dansk Energi, som repræsenterer de selskaber, som producerer og sælger el. Elbranchen så gerne, at deres kunder var meget mere interesserede i markedet.

»Det vil medføre mere dynamik, bedre produkter, bedre priser«, lyder det fra Kamilla Thingvad fra Dansk Energi.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts