Vanen tro kørte Samsung sin forårskollektion i stilling ved en stor lanceringsevent under navnet ’Unpacked’.
Som altid var flagskibsmodellen i firmaets Galaxy S-serie i centrum, da den sydkoreanske elektronikgigant kørte pr-kanonerne i stilling. Men det var en anden telefon, der endte med at stjæle opmærksomheden.
Det er Galaxy Z Flip, der er gået fra rygteplanet til virkelighed på ultrakort tid. Samtidig er den et symbol på, at 12 års dominans i det flade designparadigme er ved at være slut. Klaptelefonerne er tilbage.
Da Motorola sidste år begyndte at rumstere med signaler om at de ville relancere deres populære RAZR-klaptelefon med en foldbar skærm indvendigt, gik der ikke lang tid, før rygterne begyndte at svirre om Samsungs modsvar. Det høje, foldbare skærmformat blev vist frem til udviklere af apps til Samsungs telefoner og kunne ses på interne powerpoint-præsentationer. Slørede spionfotos af prototyper begyndte at dukke op.
I sidste måned begyndte rygterne så at tage fart, Z Flip-navnet blev lækket, og i dagene op til Unpacked-eventen kom lækkede pr-billeder og smartphonevideoer fra folk med tidlig adgang til Samsungs produkter i en lind strøm. Til sidst valgte Samsung at løfte sløret et par dage før den officielle lancering ved at køre en tv-reklame for Z Flip under årets Oscar-transmission i USA.
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage
Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.
Læs videre nuEr du under 30 år og udeboende? Få halv pris her
Allerede abonnent? Log ind her