Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Motion
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Ny træningstrend: Se, hvad der gør TRX til god core-træning

To seler og din egen kropsvægt. Så er du klar til styrke, stabilitet og core.

Motion
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

120 trænere fra forsvaret har lige været på kursus i TRX-træning. 200 fitness dk instruktører kan ikke følge med efterspørgslen i de over 40 centre i Danmark. Og i Aarhus og København har den nye amerikanske træningsform, der giver styrke, stabillitet og core, fået deres eget center.

Se, hvordan TRX-træning fungerer, når fysioterapeut Camilla Bækholm viser, hvordan man ved at flytte sig et lille skridt på gulvet kan gøre en TRX-øvelse sværere eller lettere. Sådan at kroppen hele tiden bliver maksimalt udfordret. På den måde lærer kroppen at bevæge sig godt og stabilt, inden man øger belastningen.

Målet er at styrke kroppens korset, hvilket er en fordel i hverdagen, og når man dyrke for eksempel løb, svømning eller cykling. Når kroppen hele tiden arbejder optimalt med styrke i lænd og ryg og uden at hænge i hoften, bruger man færre kræfter og undgår skader.

Camilla Bækholm er indehaver af det nyåbnede TRX CPH, Københavns første center kun for den amerikanske træningsform, der blev opfundet af en navy seal.

LINKse mere på trxcph.dk(eksternt link)

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden