0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Hertz lukker delebiler – folk vil have egen vogn

Konkurrence fra billige biler og p-pladser får Hertz til at dreje bilnøglen for miljøvenlig løsning. Politikerne er skyldige, lyder det fra delebilsmarkedet.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Martin Lehmann
Arkivfoto: Martin Lehmann

Antallet af delebiler er fordoblet på to år. Parkeringsplads for delebiler i København.

Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

En delebil på en fast parkeringsplads afløser 5-10 privatbiler. Det viser undersøgelser fra Københavns Kommune og delebilstjenesten Letsgo. Så derfor er det en miljøstreg i regnskabet, når Hertz Delebiler ved udgangen af oktober trækker sine omkring 120 biler ud af de store byer.

»Det var svært at få økonomi i det«, siger Kenneth Sørensen Tillisch, chef for Hertz Danmark.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce