0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Lærerformand og minister: Vi har svigtet lærere og elever, når det gælder inklusion

Elever med særlige behov skal reddes fra rigide måltal og hovsalovgivning, siger undervisningsminister Pernille Rosenkrantz-Theil (S) og formanden for Danmarks Lærerforening, Anders Bondo Christensen.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Roald Als/POLITIKEN
Tegning: Roald Als/POLITIKEN
Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Hvad fanden er en potemkinkulisse?«, spørger børne- og undervisningsminister Pernille Rosenkrantz-Theil (S).

Spørgsmålet falder langt inde i et interview om elever med særlige behovs skæbne i fremtidens skole.

Formanden for Danmarks Lærerforening, Anders Bondo Christensen, sidder med ved bordet i ministerens hjørnekontor. Måske for at understrege, at der er fælles fodslag mellem regeringen og lærerforeningen. I alt fald når det handler om inklusion.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts