I sidste ende må man skille sig af med lærere, som ikke er dygtige nok, og ikke kan eller vil udvikle sig. Det er svært, fordi der ikke bliver talt nok om, hvad dygtighed og professionalisme er, siger AgiCsonka. Arkivfoto: Mads Nissen
Foto: Mads Nissen

I sidste ende må man skille sig af med lærere, som ikke er dygtige nok, og ikke kan eller vil udvikle sig. Det er svært, fordi der ikke bliver talt nok om, hvad dygtighed og professionalisme er, siger AgiCsonka. Arkivfoto: Mads Nissen

Alle lærere er ikke lige gode - det bliver vi nødt til at gøre noget ved

Lærere skal blive bedre til at fortælle, hvad de gør, og hvad der virker i undervisningen. Ellers er skolen prisgivet emsige forældre og fikse ideer. Det siger Agi Csonka, der stopper som formand for Rådet for Børns Læring.

FOR ABONNENTER

En skole har bøjet sig for forældres krav om tændte mobiltelefoner i timerne. For ellers kan forældrene ikke ringe og sende SMS’er til deres børn i løbet af skoledagen. På en anden skole er der 113 forskellige pædagogiske projekter i gang. Samtidig.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent og få fuld adgang til Politiken i en måned for bare 1 kr.

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce