En skole har bøjet sig for forældres krav om tændte mobiltelefoner i timerne. For ellers kan forældrene ikke ringe og sende SMS’er til deres børn i løbet af skoledagen. På en anden skole er der 113 forskellige pædagogiske projekter i gang. Samtidig.
Lyder det vildt? Ja, det vil mange sikkert mene. Ikke desto mindre er det friske eksempler på, at den nu afgående formand for Rådet for Børns Læring, Agi Csonka, har måttet høre meget, uden at hendes ører er faldet af. Begge ører sidder, hvor de skal efter fire år i spidsen for den gruppe af eksperter, der har rådgivet tre forskellige ministre om, hvordan børn lærer. Eksemplerne viser, ifølge Csonka, hvordan skoler kan fare vild, hvis skoleledere og lærere ikke har et klart billede af, hvad kvalitet i undervisningen er.
Få det store overblik for 1 kr.
Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.
Læs mereEr du under 30 år og udeboende? Få halv pris her
Allerede abonnent? Log ind