Fuld digital adgang for 149 kr./md. i op til 6 måneder.

USA’s forurening og Danmarks passivitet i Grønland har skabt en fundamental skepsis over for myndigheder, mener tidligere minister Naaja Nathanielsen.

»Miljøsvineri er jo også en disrespekt over for det samfund, man har fået lov at opholde sig i«

Naaja Nathanielsen er tidligere minister i den grønlandske regering og er nu medlem af Folketinget.  Foto: Jens Dresling
Naaja Nathanielsen er tidligere minister i den grønlandske regering og er nu medlem af Folketinget. Foto: Jens Dresling
Lyt til artiklen

Rustne olietønder så langt øjet rækker.

Det er for mange grønlændere sindbilledet på efterladenskaberne efter årtiers amerikansk tilstedeværelse i Grønland.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her