Jeg oplevede én negativ ting på Danmarks Borgcenter. Og det var en gæst.
En midaldrende herre, som sprang mig over i køen til billetsalget, og som derefter trak nej-hatten godt ned om ørerne, da den unge kvinde bag skranken fortalte ham om de iPads, som gæsterne kan få udleveret, og som er kernen i museets formidling. Dem var manden ikke indstillet på at benytte.
»Er der ikke nogle ting, man bare kan se?«, prustede han. Jo, det var der da, og han kunne også få et katalog med i stedet for tabletcomputeren. Hvortil han svarede: »Vil du have, at vi skal gå igen?«.
Pyha. Nogle gange er det op ad bakke at være ansat på et museum. Især når man bare vil forklare sine gæster, at her tilbyder man dem en kulturhistorisk oplevelse i en form, der er enestående i den danske museumsverden. Så længe det varer.
For der går forhåbentlig ikke lang tid, før Danmarks Borgcenters fremragende syntese af den virkelige verden og de digitale mediers univers inspirerer andre museer til at se nye, spændende muligheder inden for elektronisk formidling.
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Få det store overblik for 1 kr.
Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.
Læs mereEr du under 30 år og udeboende? Få halv pris her
Allerede abonnent? Log ind