Da de yngste klasser på en skole i Tottenham begyndte at gå på velanskrevne kunstudstillinger og bagefter diskuterede kunst og forsøgte sig med malerier og skulpturer selv, skete der noget. Boligområdet i det nordlige London er socialt belastet og blandt andet kendt for de voldsomme optøjer for et par år siden. Men de socialt sårbare børn, der hidtil havde klaret sig dårligt i skolen, begyndte pludselig at blomstre.
Eksemplet på, hvad kunst kan gøre ved børn og skoleelever, er et af flere, der vil blive præsenteret på det første »børnekulturelle topmøde«, som afholdes i København fra i dag.
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Deltag i debatten nu
Det koster kun 1 kr. at få fuld adgang til Politiken, hvor du kan læse artikler, lytte til podcasts og løse krydsord.
Læs mereEr du under 30 år og udeboende? Få halv pris her
Allerede abonnent? Log ind her