Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Peter Hove Olesen
Foto: Peter Hove Olesen

Aarhus 2017 har glemt byens musikhistorie med navne som Thomas Helmig, siger musikfolk.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Vi er ikke ikke-eksisterende: Musikfolk langer ud efter Kulturby 2017-programmet

Musikmiljøet i Aarhus føler sig overset af Aarhus 2017. De udeblev fra festen, svarer programdirektør.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Musikken i Aarhus er ikke alene en milliardindustri med festivaler, der lokker store kunstnernavne til byen og trækker fulde huse. Rocken, poppen og andre dele af den rytmiske musik spiller også en central rolle i mange aarhusianeres selvforståelse, og desto mere ærgerligt er det ifølge flere aktører fra musikmiljøet i byen, at Fonden Aarhus 2017 har »overset« den rytmiske musik i fejringen af Aarhus som Europæisk Kulturhovedstad 2017.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden