0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Ny direktør for Gyldendal vil udgive flere krimier: »Der er intet lettere i verden end at lave et forlag med bøger, som ikke bliver læst«

Tirsdag informerede den nye direktør for Gyldendal, Morten Hessedahl, sine ansatte om strategien for de næste fire år. Forlaget skal tættere på læserne og titelantallet skal barberes ned.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Emma Sejersen
Arkivfoto: Emma Sejersen

Morten Hesseldahl fortæller om, hvordan han ser Gyldendal gøre sig klar til en ny fremtid. Færre titler, bredere program, mere åbenhed, mindre mahogni.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Tapetdøren er der stadig. Morten Hesseldahl, ny adm. direktør for Gyldendal, kan på et øjeblik åbne døren ind til den skønlitterære chefs kontor på den anden side af væggen. Alt svinger med. Tapet og paneler.

På Morten Hesseldahls side af væggen kan man dog allerede se de første tegn på, at noget nyt er undervejs.

Før man overhovedet når ind til ham, skal man igennem et lille kontor, hvor hans såkaldte ledelseskoordinator Michael Jannerup sidder. Jannerup har erfaringer med at kommunikere og gebærde sig i en stor organisation fra sin tid i Kulturministeriet som koncernkommunikationschef.

Inde på Hesseldahls eget kontor sidder chefen selv nu foran et stort, moderne skrivebord, som er vendt ud mod gæsterne, når de ankommer. I den dybe ende af kontoret, lige før tapetdøren, står et stort, arkitekttegnet mødebord med en parade af store Eames-stole i læder og krom.

»Vi er i gang med at sætte en ny retning for de næste fire år. Man kunne også kalde det vores nye strategi. Men samtidig skal vi forholde os til kulturen i huset. Hvis man ikke tager den alvorligt, bliver det svært at sætte en retning. Så bliver strategien bare spist til morgenmad af kulturen«, siger Morten Hesseldahl.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts