Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Influencerne tjener fedt på at være venner med dig: Men kan du stole på en reklamesøjle?

Youtubere, instagrammere og bloggere bliver brugt til at sælge alt fra tøj til lejligheder og kulturbegivenheder. For ved at skabe relationer til deres følgere, rammer de langt mere præcist med kommercielle og politiske budskaber. Men når de særligt henvender sig til de unge, er det ikke ligegyldigt, om de tydeligt fortæller, hvornår deres populære holdninger og bedømmelser er betalt indhold.

FOR ABONNENTER

Da Knuthenborg Safaripark åbnede deres helt nye dinosaurpark i sommer, var der ud over en lille håndfuld pressefotografer og journalister en stor mængde mennesker, der flokkedes om et bord med goodiebags. Alle tog de løbende selfies af dem selv og deres børn, mens de stod under den brølende robottyrannosaurus.

Det er nu, det bliver spændende...

Følg de første 100 dage efter valget for kun 299 kr.

Bliv abonnent

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden

Annonce