Discoverys programchef i Danmark, Anne Garlichs, vil gerne producere flere public service-programmer, men frygter, at den nye store pulje er forbeholdt konkurrenten TV 2. .
Foto: Peter Hove Olesen

Discoverys programchef i Danmark, Anne Garlichs, vil gerne producere flere public service-programmer, men frygter, at den nye store pulje er forbeholdt konkurrenten TV 2. .

Kultur

»Det bliver kun TV 2, der profiterer på det her«: En af verdens største tv-producenter vil udvikle det danske marked, men bremses af Christiansborg

Discovery Networks Danmark er klar til at samle de underholdningshungrende seere op, når DR bliver skåret ind til benet. Med en ny større public service-pulje er der netop lagt op til, at de kommercielle spillere kan være med. Problemet er, at reglerne gør det til en ren »TV 2-pulje«, siger Discoverys programchef.

Kultur
FOR ABONNENTER

Snart bliver besparelserne på Danmarks Radio en realitet. Der har allerede været mange og lange diskussioner om, hvad det betyder for DR. Men nu begynder de kommercielle tv-producenter for alvor at overveje, hvad det kan betyde for dem.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce