0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Musikteater: Nattens syrede drømme flettede fingre med Bach

Ideen med at koble Bachs berømte ’Goldbergvariationer’ med Ursula Andkjær Olsens honningpoesi var stærk. Havde udførelsen siddet lige i skabet, havde resultatet været magisk.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Andreas Haubjerg
Foto: Andreas Haubjerg

Skuespilleren Signe A. Mannov og akkordeonspilleren Andreas Borregaard lod ord og toner supplere hinanden.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Kirken var fuld af mennesker, der lå på blå madrasser med blå tæpper over sig. Publikum flød roligt i et mørkt rum, mens kirken på pladsen, som også er blå, drejede rundt i universet.

Det var Andreas Borregaard, der havde taget initiativ til den usædvanlige opførelse af Johann Sebastian Bachs berømte ’Goldbergvariationer’ i weekenden.

Akkordeonspilleren arbejder med at sætte musikken og koncertformen fri på nye måder, og ved to opførelser lørdag og søndag havde han sørget for, at Bachs toner blev flettet sammen med et stort udfoldet digt af Ursula Andkjær Olsen, der er skrevet med inspiration i netop dette musikalske værk.

Deltag i debatten nu

Det koster kun 1 kr. at få fuld adgang til Politiken, hvor du kan læse artikler, lytte til podcasts og løse krydsord.

Læs mere

Annonce

Læs mere