Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Engang gik man i teatret, satte sig ned og slugte det, der foregik på scenen. I dag er publikum ofte en lige så stor del af forestillingen - ikke mindst i byvandringerne.
Foto: Thomas Seest

Engang gik man i teatret, satte sig ned og slugte det, der foregik på scenen. I dag er publikum ofte en lige så stor del af forestillingen - ikke mindst i byvandringerne.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Har du set folk gå baglæns i København for nylig? Kunsten bliver kun bedre af, at man tramper rundt i den

Kunstneriske laboratorier som Metropolis får os lokket ud på traveture gennem by og land med hørebøffer og indlagte performances og giver os mulighed for at se byen med nye øjne. Men vandreforestillinger er ikke et nyt fænomen: Deres rødder strækker sig tilbage til 1950’erne, skriver Monna Dithmer i denne kommentar.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Her i ugens løb har københavnere og turister i området omkring Israels Plads måske undret sig over at se folk med store hørebøffer gå baglæns gennem gaderne. Ligesom en del beboere i Sydhavnen for et par uger siden fik deres weekend beriget eller spoleret af en karavane af folk, der traskede i hælene på to sangere med rullekufferter eller lod sig føre frem og tilbage langs slusen af musikere, der rytmisk tæskede løs på metal eller råbte digte til hinanden gennem en megafon.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden