Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Jens Dresling
Foto: Jens Dresling

Det kan være svært at gennemskue, hvornår en influencer er blevet betalt for at lægge et billede op, når man scroller ned gennem sit feed. Derfor skal alt kommercielt indhold markeres tydeligt.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Influencer-agent: Man skal stadig gætte sig til tingene, og det er ikke optimalt for nogen

Selv om fire influencere er politianmeldt for grove overtrædelser af markedsføringsloven, mener hverken aktører eller Forbrugerombudsmanden, at der er grund til at ændre på tingene.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Forbrugerombudsmanden offentliggjorde i går en undersøgelse af kommercielle opslag på 37 influenceres sociale mediekonti. Siden sidste sommer har man trawlet gennem opslag og videoer hos influencerne, der alle har over 100.000 følgere, og som alle opererer på flere platforme.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden