0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Lars Krabbe © Det Kgl. Bibliotek
Foto: Lars Krabbe © Det Kgl. Bibliotek

Nogle af de bedste unge sangere fra Øresundsregionen opfrøte i selskab med gode barokmusikere Händels 'Messias'.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Barokmaskinen knirkede undervejs i 'Messias' i Den Sorte Diamant

Händels juleklassiker blev en kollektiv fornøjelse med talentensemblet Øresund Camerata.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Der var ikke nogen tenor på scenen, da den første arie om trøst og frelserens komme indledte årets ’Messias’ i Dronningesalen i Den Sorte Diamant. I stedet var der to blandt publikum. De to unge sangere Alexander Vestergaard og Mathias Monrad Møller kom gående langsomt fra hvert sit hjørne bagest i salen mod scenen som det blødeste, reneste syngende bagholdsangreb, man kan forestille sig. Og arien blev afsluttet af en helt tredje, Frederik Bjellsäter på scenen, der havde en helt anden slags mørk dramatik sin stemme.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden