Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Jens Dresling
Foto: Jens Dresling

SAS' nye reklamekampagne sendte både luftfartsselskabet og reklamebureauet bag filmen, & Co., ud i det, vi har lært hedder en shitstorm. Politi, brandvæsen og EOD måtte på arbejde efter en trussel mod reklamefirmaet.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Vi har stjålet udtrykket. Men kan vi overhovedet finde ud af at oversætte 'shitstorm' korrekt?

I Danmark kan vi spore udtrykket ’shitstorm’ 10 år tilbage – til dengang de sociale medier begyndte at blive populære. Det modsatte af shitstorm er ’lovestorm’ og blev sagt første gang af en dansk politiker.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

I tirsdags offentliggjorde SAS en ny reklamevideo, der mødte så voldsom modstand på de sociale medier, at den efter kort tid blev trukket tilbage. Filmen formastede sig til at stille spørgsmålet »hvad er ægte skandinavisk?«, og svaret i reklamen var det flabede »absolut ingenting«.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden