0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Händels 'Messias': Den ene sanger efter den anden rejste sig og gav anmelderen en juleoplevelse

’Messias’ i Den Sorte Diamant lagde lovlig stor vægt på det indadvendte og triste. Men sangerne var gode, og trompeten var fantastisk.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Lars Krabbe
Foto: Lars Krabbe

Musikerne i Camerata Øresund brugte gamle instrumenter fra barokken som teorbe - den store lut - og cembalo.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Händels ’Messias’ er blevet mindre igennem årene. Den opføres ikke længere så ofte med mammutbesætning, som den engang gjorde, og det er heldigt nu, under coronakrisen.

Store kor er ikke nemme at have med at gøre for tiden, men Camerata Øresund, der gennem de seneste tre år har gjort Händels oratorium til en juletradition i Den Sorte Diamant, stillede op med kun 12 sangere. Alt inklusive, for solisterne var korsangerne selv.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere