Først var de et historisk opbrud i den danske musikbranche som gør-det-selv-pladeselskabet Cheff Records. Bagefter satte de hver for sig sat et markant præg på dansk popmusik i 2010’erne.
Nu samles Kidd, Klumben, Topgunn og Eloq igen som Cheff til en stort anlagt koncert i K.B. Hallen til efteråret. For at fejre, at det 1. marts er præcis 10 år siden, at de lagde Kidd-sangen ’Kysset med Jamel’ op på YouTube og udfordrede den etablerede musikbranche.
»Vi viste en masse andre unge mennesker, at det var muligt at klare sig selv uden musikbranchens mange gatekeepere – managere, pladeselskaber, pr-teams og den slags«, siger August ’Eloq’ Fenger, da jeg fanger Cheff-vennerne over telefonen.
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.
Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.
Prøv Politiken nuEr du under 30 år og udeboende? Få halv pris her
Allerede abonnent? Log ind her