Kan der virkelig skrives mere fiktion om den danske besættelsestid? Er der efterhånden én modstandsgruppe eller sabotageaktion eller et enkelt moralsk dilemma tilbage, der ikke har været genstand for grundig behandling i en helaftensfilm eller i det mindste bare én roman?
Lyt til artiklen
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.
Bliv abonnent nuAllerede abonnent? Log ind
Mest læste
-
»Det tog under 40 sekunder, så var han død«: I et hjørne på festivalen er mænds sundhed i fokus
-
Han dejsede om ved Føtex, og hun på loppemarked
-
Her er DMI's forventninger til vejret søndag
-
Peter Viggo Jakobsen: »Det er lidt ligesom et middelalderslag«
-
Økonom: Min by er blevet til en forlystelsespark for turister
-
»Jeg stod ved siden af og havde gåsehud. Jeg havde meget stor medfølelse med hende«
1
2
3
4
5
6
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce
Debatindlæg af Sune Gylling Æbelø
»Sindet er selvregulerende, hvis du formår at lade dine tanker og følelser være«
Lyt til artiklenLæst op af Signe Thomsen
00:00
Debatindlæg af Kasper Lyngholm Vilbæk
Selv en solskinsø har sine sorte sider
tema
»Der var ingen i forløbet, der sagde til mig, at det var ulovligt, eller at jeg burde have ringet før«
Lyt til artiklenLæst op af
Line Vaaben
00:00





