0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

En ny magtfaktor i den danske bogbranche: Topkaraktererne sidder løsere hos de krimiglade bloggere

På få år er bogbloggerne skudt op i stort tal. De er generelt venligere end avisanmelderne, viser en optælling. Nogle gange meget venligere. Forlag og forfattere elsker dem, for de giver tiltrængt synlighed til nye bøger.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Mette Dreyer
Tegning: Mette Dreyer
Bøger
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Bøger
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Da krimiforfatteren Julie Hastrup sidste år fik udgivet romanen ’Mirakelmanden’, kørte en lysreklame rundt på facaden af Politikens Hus på Rådhuspladsen.

Den tilfredse forfatter har stadig billedet af lysreklamen med de mange anmelderstjerner som topillustration på sin Facebookside. Hun var dog langtfra alene om at være glad for lysreklamen. Det samme var Jan Findal i Nørre Snede i Jylland og Tina Friis i Aarup på Fyn.

De to bogbloggere var stolte over, at deres navne var blandt de udvalgte til at lyse op på Københavns aftenhimmel. Lysreklamen viste, at de blev læst. At der var opmærksomhed om deres respektive bogblogs Findalskrimiside.dk og Bogfriisen.dk.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce