0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Her er så kort vej mellem moderbinding og japansk bondage, at Freud må fryde sig

Johanne Mygind debuterer med begavet og følsom roman om kvindeskæbner på tværs af tiderne.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Lærke Posselt
Foto: Lærke Posselt
Bøger
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Bøger
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er et tidspunkt i ’Kærlighedens år’, hvor romanens nutidsfortæller siger: »Jeg er ved at kaste op over ’den personlige fortæller’, som jeg ellers var meget optaget af engang. Nu synes jeg, at det er en kliché, når mine kollegaer begynder deres historier med deres egen barndom«.

Det er et centralt øjeblik i romanen, fordi hovedpersonen, Nanna, netop da ser romanens forfatter, Johanne Mygind, direkte i øjnene. For Mygind er lige nøjagtig i gang med at gøre det, som Nanna stiller sig kritisk over for.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu