0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Nej tak til velourpuder, lavasten og sandfarvede plaider: Efter coronakrisen må det være slut med ligegyldigt design

Efter at designbranchen i årevis har overlæsset markedet med ting, ingen har brug for, må coronakrisen bringe alvoren på banen. Ikke kun for designernes skyld, men også for klodens, skriver Lars Hedebo Olsen i denne kommentar.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
PR
Foto: PR

Danske Fritz Hansen er en af mange møbelvirksomheder, som i de seneste år har lanceret et væld af tilbehør, som skal pynte sammen med de klassiske møbler. Det er sikkert sket for at skabe en stabil indtægt, men det har også udvandet de gamle designvirksomheders profil.

Design
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Design
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

I næste uge skulle verdens største designbegivenhed have fundet sted. Den årlige designuge i Milano tiltrækker designere, købmænd, pressefolk og nysgerrige fra hele verden, som drager til den italienske storby for at blive opdateret på alt inden for møbeldesign og boligindretning. ​​​

Flere hundred tusind mennesker deltager i Salone, som designugen kaldes, og har man først været i Milano, er man godt informeret om, hvad der sker på den internationale designfront. Desværre har de seneste år vist, at en stor del af det, der sker, er totalt overflødigt.

Et af de steder, der tiltrækker allerflest folk, er designeren Rossana Orlandis udstillingssted midt i byen. Her står designentusiaster fra hele verden nærmest i kø for at se, hvad damen med de store runde briller har valgt at udstille. Nogle synes, det er megafedt, for Rossana Orlandi har forvandlet en gammel slipsefabrik til et vildt galleri, men jeg er i flere år gået desillusioneret derfra. Udstillingsstedet er nemlig stoppet til randen med ting, ingen har brug for: spejle, man ikke kan spejle sig i, lamper, der ligner nisser, taburetter, som man ikke kan sidde på, og tallerkener, der ser ud, som om de vil knække, i samme øjeblik man lægger en skive brød på dem. ​​​

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce