Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Variationer. Golden Days Festivalen startede med fokus på elitekultur, klassisk musik, billedkunst og foredrag. Nu er den også for børn, pølsemænd og pedeller, fortæller lederen Ulla Tofte. Foto: Jan Grarup
Foto: Finn Frandsen

Variationer. Golden Days Festivalen startede med fokus på elitekultur, klassisk musik, billedkunst og foredrag. Nu er den også for børn, pølsemænd og pedeller, fortæller lederen Ulla Tofte. Foto: Jan Grarup

Fokus
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Interview Ulla Tofte: Golden Days er blevet mere prof

Mere end 60 københavnske kultur- og turistinstitutioner er i dag med på vognen, når festivalen Golden Days løber af staben.

Fokus
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Det var i et bare 12 kvadratmeter stort kontor, og året var 1993, da et par københavnske kulturinstitutioner stablede festivalen Golden Days på benene for at fortælle danskerne om guldalderen – tiden mellem 1800 og 1850.

»Der var enorm interesse for dansk guldaldermaleri internationalt. Derfor opfattede man det at sætte fokus på den danske guldalder som en mulighed for at promovere København som en kulturby«, siger Ulla Tofte, som siden 1999 har stået i spidsen for festivalen.

Så Kultur- og Erhvervsministeriet kastede seks millioner kroner i projektet, og en styregruppe på tre/fire personer gik i gang med at planlægge festivalerne fra det lille kontor, fortæller Ulla Tofte, som allerede dengang var med som studentermedhjælper.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

Podcasts

Forsiden