0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Opråb fra museumsdirektør: Frelsen er ikke at stikke gæsterne iPad og farvekridt

Glyptotekets museumsdirektør, Flemming Friborg, har fået nok af »målgruppehysteri«.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

TIMEOUT. »I stedet for at sige: 'Nu har vi noget til lige dig, og nu får du noget mad og noget musik' siger jeg: Nej, tid, viden og fordybelse i kunsten skal i fokus«, siger Flemming Friborg. Foto: Lasse Kofod

Kunst
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kunst
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Da Carl Jacobsen i 1878 var i Paris, fik han øje på den næsten nøgne violinspillende kvinde af marmor ’Musikken’ og ønskede at eje den.

Den havde fået førstepræmien på udstillingsstedet Salonen, den var næsten overjordisk i sin lette skønhed, og Carl Jacobsen måtte have den med hjem til Danmark.

Marmorskulpturen af Eugène Delaplanche var den første skulptur, han købte til sin moderne samling.

GÆLDER KUN I DAG: Få fuld digital adgang resten af året for kun 136 kr.

Køb nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts