Når Erik Steffensen ikke maler, men fotograferer, maler han stadigvæk, men med det klassiske fotografis midler og muligheder. Så dobbelteksponerer han, som her bjerget Kilimanjaro, for at give sit motiv resonans og aura.
Foto: Erik Steffensen

Når Erik Steffensen ikke maler, men fotograferer, maler han stadigvæk, men med det klassiske fotografis midler og muligheder. Så dobbelteksponerer han, som her bjerget Kilimanjaro, for at give sit motiv resonans og aura.

Kunst

Kunstfotograf er på sporet af det tabte fotografi med et gammelt Zeiss-kamera

Når Erik Steffensen søger ud i verden, søger han samtidig tilbage til et fotografi, der både har mere og mindre end motivet at byde på.

Kunst
FOR ABONNENTER

Der findes pressefotografer – og der findes kunstfotografer, og de tos formål med at fotografere kan ikke sammenlignes.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent og få fuld adgang til Politiken i en måned for bare 1 kr.

Bliv abonnent for 1 kr

Mest læste

  • Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce