Det ti meter brede triptykon 'Where, When, How Often and with Whom?' fra 2017 tager afsæt i et pressefoto af en kvinde, der blev tvunget til at tage sin burkini af på en strand i Nice.
Foto: Cecily Brown

Det ti meter brede triptykon 'Where, When, How Often and with Whom?' fra 2017 tager afsæt i et pressefoto af en kvinde, der blev tvunget til at tage sin burkini af på en strand i Nice.

5 hjerter: Wow! Der er slask på maleriet i ny Louisiana-udstilling, hvor kroppe slynger sig ind og ud af hinanden

Det er klassisk, men det er klassisk på den virkelig gode måde hos britiske Cecily Brown, der tandsmører sin version af menneskelivets tyngende kød og liderlige destruktion og skabelse ud over kunsthistorien og ind i samtiden.

FOR ABONNENTER

Godt er det maleri, som vækker en længsel efter andet godt maleri.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce