Jeg må tilstå, at jeg har en forkærlighed for småfarlig kunst: Mona Hatoums elektriske skulpturer, nærdødsoplevelsen i Olafur Eliassons ’Din Blinde Passager’ og Carsten Höllers vanvittige rutsjebaner, selv om jeg slog min arm på turen.
Det, der tiltrækker mig, er den måde, de potentielt farlige værker får sat fokus på kroppen på, samtidig med at det er en forfriskende variant af den ellers oftest stille kontemplation foran kunsten.
Derfor er den unge kunstner Christine Overvad Hansens nyåbnede udstilling ‘Punch Bowl Portal’ lige noget for mig, for her er både fare for forgiftning og plads til eftertanke, selv om skulpturerne ved første øjekast fremstår nærmest gennemsigtige.
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Få det store overblik for 1 kr.
Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.
Læs mereEr du under 30 år og udeboende? Få halv pris her
Allerede abonnent? Log ind