Selv om de knap har ansigtstræk, genkendes de fire værker, 'Nest', 'Moonlighter', 'Soothsayer' og 'Ghostdriver', som ansigter - eller noget, man kan sætte foran ansigtet. Hvilket dog ikke kan anbefales, for materialerne er højst usunde at komme i kontakt med.
Foto: David Stjernholm

Selv om de knap har ansigtstræk, genkendes de fire værker, 'Nest', 'Moonlighter', 'Soothsayer' og 'Ghostdriver', som ansigter - eller noget, man kan sætte foran ansigtet. Hvilket dog ikke kan anbefales, for materialerne er højst usunde at komme i kontakt med.

Kunst

Med fare for forgiftning: Nogle gange er kunst direkte usund at komme i kontakt med – og det er godt!

Christine Overvad Hansens værker er en smuk indgang til overvejelser, der spænder fra den fysiske forgiftning til tanker om, hvad der sker i verden omkring os for tiden.

Kunst
FOR ABONNENTER

Jeg må tilstå, at jeg har en forkærlighed for småfarlig kunst: Mona Hatoums elektriske skulpturer, nærdødsoplevelsen i Olafur Eliassons ’Din Blinde Passager’ og Carsten Höllers vanvittige rutsjebaner, selv om jeg slog min arm på turen.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce