Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Udtrykskunst. Steichen skubbede til fotografiets udvikling. Men han sørgede også for, at fotografiets tekniske begrænsning kom motivet til gode. I portrættet af billedhuggeren Rodin er han som en maler, der bruger lys i stedet for farve.
Foto: Musée National d'Histoire et d'Art, Luxembourg

Udtrykskunst. Steichen skubbede til fotografiets udvikling. Men han sørgede også for, at fotografiets tekniske begrænsning kom motivet til gode. I portrættet af billedhuggeren Rodin er han som en maler, der bruger lys i stedet for farve.

Kunstanmeldelser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Omfattende udstilling præsenterer fornemt fotografiets pioner

Diamanten udstiller både modefotografiets grundlægger Edward Steichen og de mange han influerede.

Kunstanmeldelser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Om så Edward Steichen aldrig var blevet den legende, han er, ville ’Family of Man’ stadig være det. Det var denne kontroversielle, til tider også kommercielle, fotografs mesterstykke i det sidste job, han bestred før pensionsalderen, ledelsen af fotoafdelingen på Museum of Modern Art i New York.

På denne i enhver forstand globale udstilling, som i midten af 1950’erne vandrede verden rundt, gav 503 billeder, taget af 273 fotografer, et hidtil uset og sammensat signalement af det moderne menneske i alle dets afskygninger.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden